رئیس کل دادگستری کردستان با قضات محاکم تجدیدنظر استان دیدار کرد

16:39 - 30 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۷۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری کردستان با قضات محاکم تجدیدنظر استان دیدار کرد
رئیس کل دادگستری کردستان در دیدار با قضات محاکم تجدیدنظر استان بر لزوم تکریم ارباب رجوع و مراجعین به دستگاه قضایی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در دیدار با قضات محاکم تجدیدنظر استان کردستان بر لزوم تکریم ارباب رجوع و مراجعین به دستگاه قضایی تاکید کرد و افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی استان در حد مطلوبی بوده و قضات و کارکنان شریف دادگستری استان با پاسخگویی مناسب وتلاش‌های مجاهدانه نقش بسزایی دراین زمینه ایفاکردند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای منویات و تاکیدات رئیس قوه قضاییه، مردم از دستگاه قضایی انتظار رفتار و برخورد مناسب و رفع به موقع مشکلات خود را دارند که کارکنان دستگاه قضایی استان باید در این رابطه مراقبت بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خطاب به قضات محاکم تجدیدنظر بر لزوم توجه ویژه به اجرای برنامه عملیاتی قوه قضاییه در دادگستری استان کردستان اشاره و تصریح کرد: در این راستا و کسب رضایتمندی بیشتر مردم موضوعات کاهش تعداد شعب نامتعارف، کاهش موجودی پرونده‌های شعب و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق باید مورد توجه جدی باشد.

 وی بر لزوم رعایت دو اصل دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی در جهت ارتقای کمیت و کیفیت رسیدگی تاکید و خاطرنشان کرد: توجه ویژه قضات به مستندات پرونده‌ها و استماع اظهارات طرفین دعوی در اتقان آرای قضایی نقش بسیار مهمی دارد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پایش مستمر زندانیان و اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان واجد شرایط تاکید و اضافه کرد: افزایش صدور احکام جایگزین حبس سبب کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم برخورد قاطع با زمین خواری و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان تاکید و بیان کرد: در صدور احکام قضایی باید جنبه بازدارندگی احکام مورد توجه قرار گیرد.

در ابتدای این جلسه نیز، سرپرست و قضات محاکم تجدیدنظر استان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و مدیریت رئیس کل دادگستری استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درزمینه مسائل مربوطه پرداختند. 

انتهای پیام/ 


برچسب ها: کردستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *